Dyrektor Gminnego Ośrodka w Wiązownie ogłasza nabór
na stanowisko Asystent Rodziny
Wymagania niezbędne:
1) obywatelstwo polskie,
2) pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
3) niekaralność za przestępstwa popełnione umyślnie i przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko działalności instytucji państwowych i samorządowych, przeciwko wiarygodności dokumentów lub przestępstwa karne skarbowe,
4) wykształcenie wyższe na kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie;
5) minimum 3-letni staż pracy z dziećmi lub rodziną,
6) posiadanie prawa jazdy kat. B oraz własny samochód osobowy,
7) nieposzlakowana opinia.
Wymagania dodatkowe:
1. znajomość regulacji prawnych z zakresu: wsparcia rodziny i systemu pieczy zastępczej, pomocy społecznej, przeciwdziałania przemocy w rodzinie, przeciwdziałania alkoholizmowi, przeciwdziałania narkomanii, przepisów o ochronie danych osobowych,
2. odporność na sytuacje stresowe,
3. samodzielność w działaniu oraz wykorzystywanie własnej inicjatywy,
4. zaangażowanie, komunikatywność, asertywność, empatia,
5. łatwość nawiązywania kontaktów interpersonalnych,
6. umiejętność zachowania bezstronności w kontakcie z rodziną.
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
1. opracowanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny i w konsultacji z pracownikiem socjalnym;
2.udzielanie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym w zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego;
3.udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych;
4. udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów psychologicznych;
5. udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów wychowawczych z dziećmi;
6.wspieranie aktywności społecznej rodzin;
7. motywowanie członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych;
8. udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymywaniu pracy zarobkowej;
9.motywowanie do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, mających na celu kształtowanie prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności psychospołecznych;
10.udzielanie wsparcia dzieciom, w szczególności poprzez udział w zajęciach psychoedukacyjnych;
11. podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodzin;
12. prowadzenie indywidualnych konsultacji wychowawczych dla rodziców i dzieci;
13.prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną;
14.dokonywanie okresowej oceny sytuacji rodziny, nie rzadziej niż co pół roku;
15. monitorowanie funkcjonowania rodziny po zakończeniu pracy z rodziną;
16. sporządzanie, na wniosek sądu, opinii o rodzinie i jej członkach;
17. współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się w działaniach na rzecz dziecka i rodziny;
18.współpraca z zespołem interdyscyplinarnym lub grupą roboczą lub innymi podmiotami, których pomoc przy wykonywaniu zadań uzna się za niezbędną.
Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku:
1. niepełny wymiar czasu pracy,
2. praca z rodziną w miejscu jej zamieszkania.
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych jest niższy niż 6 % .W związku z powyższym pierwszeństwo w zatrudnieniu przysługuje osobie niepełnosprawnej, o ile spełnia wymagania na dane stanowisko.
Wymagane dokumenty:
1. CV i list motywacyjny ( podpisany odręcznie),
2. oświadczenie o treści: „ Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych, zawartych w ofercie pracy dla potrzeb rekrutacji, zgodnie z ustawą z dnia 29.08.1997r. o ochronie danych osobowych ( tj. Dz. U. z 2016r., poz. 922),
3. oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego,
4. kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie i przebieg pracy zawodowej, dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach, zaświadczenia o ukończonych kursach, szkoleniach,
5. oświadczenie kandydata o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych,
6. oświadczenie o niekaralności za przestępstwa umyślne ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwa skarbowe,
7. oświadczenie o stanie zdrowia pozwalającym na zatrudnienie na danym stanowisku,
8. oświadczenie kandydata, że nie jest i nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz, że władza rodzicielska nie jest zawieszona ani ograniczona- w przypadku kandydata, który jest rodzicem,
9. oświadczenie o wypełnianiu obowiązku alimentacyjnego- w przypadku, gdy taki obowiązek wynika z tytułu egzekucyjnego.
Uwaga!
Oświadczenia powinny być własnoręcznie podpisane. Kopie złożonych dokumentów powinny posiadać osobiste potwierdzenie ”za zgodność z oryginałem” dokonane przez osobę składającą ofertę .
Termin, sposób i miejsce składania dokumentów: Wymagane dokumenty aplikacyjne uważa się za dostarczone w terminie, jeżeli zostały złożone w zamkniętej kopercie lub przesłane listem poleconym, z podanym adresem zwrotnym ( w tym numer telefonu kontaktowego i adres poczty elektronicznej), w terminie do dnia 29 września 2016r. do godz. 16.00 na adres: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Wiązownie Radiówek 25 ( decyduje data wpływu do GOPS) z dopiskiem na kopercie „ Nabór na stanowisko Asystent Rodziny „ – oferta nr SSK. 110.2.2016.
Postępowanie konkursowe:
1. Aplikacje które wpłyną do GOPS po terminie nie będą rozpatrywane.
2. Osoby, które spełnią wymagania formalne określone w ogłoszeniu oraz zakwalifikują się do dalszego postępowania zostaną poinformowane telefonicznie i zaproszone do dalszego etapu postępowania kwalifikacyjnego.
3. Rekrutacja na stanowisko będzie złożona z dwóch etapów:
- wstępna, formalna selekcja dokumentów aplikacyjnych,
- rozmowa kwalifikacyjna.
4. Oferty odrzucone, które nie zostaną odebrane w terminie 30 dni od dnia zakończenia naboru, zostaną zniszczone komisyjnie.
Dyrektor GOPS
Małgorzata Łysik