"ROZWÓJ OSOBISTY PRZEZ TEATR” – cykl warsztatów teatralno-psychologicznych dla młodzieży klas 6-8
W okresie od września 2022 r. do marca 2023 r. w Szkołach Podstawowych na terenie Gminy Wiązowna, na zlecenie Centrum Usług Społecznych Gminy Wiązowna, Fundacja „To lubię” realizowała cykl warsztatów teatralnych z zakresu profilaktyki społecznościowej z udziałem młodzieży. W grupie ok. 16 osób, w każdej szkole podstawowej na terenie gminy, zostało przeprowadzonych 50 godzin zegarowych warsztatów z zakresu profilaktyki społecznościowej. Warsztaty odbywały się na terenie szkoły, po zajęciach lekcyjnych. Warsztaty prowadzone były przez animatora teatralnego oraz psychologa/pedagoga - pracownika szkoły, wyznaczonego przez Dyrektora Szkoły.
Podczas warsztatów uczniowie m.in. rozwijali wrażliwość emocjonalną, wyobraźnię, kreatywność, umiejętność autoprezentacji, samodzielność, odpowiedzialność, ćwiczyli koncentrację uwagi, współdziałanie w grupie, radzenie sobie ze stresem oraz poznawali specyfikę pracy aktora i podstawowych zagadnień teatralnych. W ramach projektu odbyło się wyjście integracyjne, a na zakończenie Gala Teatralna tj. pokaz spektakli przygotowanych przez uczniów.
Dziękujemy wszystkim uczestnikom, przede wszystkim młodzieży i rodzicom za udział w warsztatach oraz wychowawcom i dyrektorom: Szkoły Podstawowej im.Bohaterskich Lotników Polskich w Wiązownie, Szkoły Podstawowej im. 1 Pułku Szwoleżerów Józefa Piłsudskiego w Malcanowie, Szkoły Podstawowej im. Wincentego Witosa w Gliniance, Szkoły Podstawowej im. Cypriana Kamila Norwida w Zakręcie za owocną współpracę! :-)
Usługa społeczna finansowana była z Funduszy Europejskich w ramach realizacji Projektu pn. „Centrum Usług Społecznych w Wiązownie” w ramach Programu Operacyjnego Wiedza, Edukacja, Rozwój 2014-2020 Oś Priorytetowa II Efektywne polityki publiczne dla rynku pracy, gospodarki i edukacji, Działanie 2.8 Rozwój usług społecznych świadczonych w środowisku lokalnym.
W załączeniu przedstawiamy Państwu wyniki ankiet ewaluacyjnych, o których wypełnienie zostali poproszeni uczestnicy projektu oraz ich rodzice/opiekunowie.
Oceny młodzieży i rodziców wskazują, że warsztaty były zasadne, spełniły oczekiwania i miały pozytywny wpływ na rozwój umiejętności i kompetencji uczniów. Znacząca większość ankietownych jest zainteresowana kontynuowaniem warsztatów w kolejnym roku szkolnym, a także polecają te warsztaty innym uczniom.